majlis sanding 10.10.09

Tuesday, August 18, 2009

rindU ='(

aku bnci part ini.. fuhyhhh jam skrng dah kul 2:17pagi tp mata xnak tido,sambil2 tgk bloger yng lain ngn cerita msing... cerita pasal bulan puasa yer semua.. tetiba PAP! wajah arwah mak aku terbayng2...=( bulan puasa akan datng,tiada seksaan kubur dlm bulan yng mulia nie.. tertnya2 hati aku " mcm mn keadaan mak agaknye? =(" xada kata2 yng dapat aku ucapkan selain air mata mgalir... bertubi2 rasa sedey tu datang..makin aku cuba elakan mkin kuat rasa sayu tu datng dalam hati kecil aku hanya doa AL-FATIHAH yng aku lafazkan.. " YA ALLAH YA TUHAN KU KAU LINDUNGILAH IBU KU DARI SEGALA SIKSAAN MU YA ALLAH" terbayang2 wajah mak masa sakit..saat nazak dia.. aku ingat Lagi kala mak sedang derita sakit waktu tu aku kecil umur dlm 6thun,kakak aku 8thun dan adik aku 2thun kami msih kanak saat bgini mmg butukan seorng ibu!! mak nazak di hospital muar,mlm tue kami melawat mak masa mlawat mak keadaan mak xboleh berckp,mak tgk kami sambil menagis,gengam tgn aku dan akak aku!!mulut dia terkumat kamit seperti nk berkatakan sesuatu.. mungkin dia dah rasa saat2 utuk meningalkan kami 3berdik,masa tu aku xdapat tgk lama aku lupa pasal apa. tp yng pasti abah bawak kami beli mknan ringan... aku ingat lagi "abah jom lah tgk mak balik" aku masih ingat..inagt sanagt!! bila tiba kat hospital,kakak ita,kakak ina peluk aku 2 beradik "mak dah xada azie" YA ALLAH! apalah yng aku thu ketika umur sebegitu? kehilangn ibu..khilangn segalanya.. arwah mak di bawk pulang ker kampung nenek aku serom.. dan aku msih ingat BUSU memeluk aku dgn linangan air mata dia.. nenek aku dan semua mrapatapi kesedehan yng sama.. waktu arwah disiapkan.. aku meronta menagis dl kete di pujuk oleh siapa aku xpasti..yng aku inagt aku menagis dan terus menagis.. saat arwah dikebumikan aku melihat..aku tgk.. aku ratapi semua tue.. kak ina kakak aku pegang kepala aku,sambil dia menangis! dan akhirnya mak pergi selamanya... namun aku bersyukurbersyukur kerana ALLAH pinjam kan mak untuk kami 3 beradik untuk seketika.. wlpun bnyk pahit duka bersama arwah.. kakak long pernah bercerita ngn aku" dulu korng masa kcik,mak sakit k.long jaga..k.long ingat lagi dulu abah xbalik.xada duit nk beli mkn,jiran bg ikan yng byk tulang*aku xthu nama ikan tu..k.long goreng kering sampai Rangup bg korng mkn..masa tu mak sakit dia pun xboleh buat per,nk beli apa pun xdapt..ingat2 per2 pun ko bermula ngn ksusahan" tersentap aku dngar! "MAK,TERIMA KASIH ATAS SEGALA SUSAH DAN SENANG MAK BERSAMA KAMI BERTIGA dan terima kasih kerana melahirkan cikin,azie dan fauzi mak.. terima ksih sngat"

AL-FATIHAH..AMIN

10 komen cini:

MyRule said...

sgt sedih.. teringat arwah baba saya.. Sabar ek.. x moh sedih2..

Azi3 said...

hye myrule =( biasalah kadang3 bnda nie kita kan terinagt.. thnk view my blog

Siti Hajar said...

samala kita..mak kita pun dah xde..tapi alhamdulillah dapat mak tiri yg baik sgt..jgn sedey2 k..

Azi3 said...

yer ker? hajar pun xada mak juga yer...mesti feel kita samakan?? azie pun ada mak tiri,baik sngat.. tp mcm ner pun ttp xsamakn?

aj-saudagar-butik-cintaaliahgallery said...

Touching bace n3 ni Azie....sedey AJ...
Setiap kehidupan pasti ade kematian
Al fatihah utk Arwah Mak Azie & Sume UmatNye yg tlh ke Rahmatullah....

Azi3 said...

hye aj.. Terima kasih,nk dekat bulan puasa nie hati mmg mcm tisu cpt jer terkoyak.. sama2 lah kita doakan ye aj. THNK

AmyMizzunderstood said...

Al-Fatihah...saya juga telah kehilangan mama.. :)

Azi3 said...

hye amy.. sama kita doakan moga roh mereka dicucuri rahmatnye yah

lynanigina said...

iii azie...sayer abah xde...rase mmg kehilangan kan...kadang2 rase nape la smua ni jadi kat saye..nak sangat cam org lain...tp ape2 pon life must go on...

Azi3 said...

hye lynabesh.. per pun hidup mesti diteruskan btol tue.. pr2 pun nasib msing dah ditentukan oleh NYA kan... sesiapa pun xnak kehilangan kedua ibubapa kan.. per2 pun kita berdoalah untuk kesejahteraan nye... AMIN

Related Posts with Thumbnails