majlis sanding 10.10.09

Monday, October 5, 2009

sial! kn tipu

aku mmg xpat nk gambarkan perassan aku,yng aku boleh katakan aku seperti di tipu! mmg pun ditipu! cerita bermula disini..

mlm semalam jam 9mlm aku berangkat ker rumah mak andam yng bertangungjwpkan utuk mjlis yng akn berlangsung 4hari lagi!! yah 4hari!!! tujuan aku utuk ,,buat ukuran baju pgantin yng akan di pakai masa berlansung BAJU BARU aku ulang sekali lagi BAJU BARU!!! aku ngn excitednye masuk ke butik beliau dan mndekati baju yng dah siap di gantung di situ!! bila aku amati...dilihat..diteliti... SAH!! BELIAU KENCING AKU!!! ternyata baju tu adalah lace pink yng aku gunakan sewaktu outdoor,bezanya disini PINK DAH bertukar PUTIH!!! CORAK,BAJU,DESIGN MMG SEBIJIK!!!! hati aku mula x sdap!! aku thu dia tipu aku wlpun dia nafikan..tp xper tuhan maha tahu segalanya!! mata aku mnrayap2mncari baju pink yng aku pakai tempoh hari!! sah mmg xada... lantas mulut aku gatal mjwp! "busu mana baju pink hari tue?" jwp dia ngn nada teragak2 " baju hantar kedai" ???? tanda soal disitu.. mugkin dia lihat riak muka aku yng mmg x puas hati... kmudian dia pun menyarankan baju sanding yng lain berwarna putih..cantik..mmg cantik TP aku bayar utuk baju baru bukan baju lama!!! pndekkan cite aku pilih baju lama tersebut!!! dan dia bg aku extra baju persalinan... 2 baju sepasangan... setelah memilih aku bergerak pulang bersama si tunang utuk mgisi perut... tp aku x lalu mkn.. hati aku masih tertnya!! lantas aku ambik hp aku dan mndail num beliau " busu azie thu tue baju pink cuma busu tukar kan kain jer jadi putih?" dia jwp.." xada lah azie tu mmg baju baru... haritukan azie ckp nk design baju mcm tue? cina tue post bg busu hari tue..xper lah besok busu cr yng lain" bals aku "oooohh erkk tu bj baru erkk?? ok lah,bsok call saya balik" aku mls nk lyn daahh!!! TP perkataan CINA TUE POST BG BUSU HARI TUE ok!!sekali lagi aku confuse di situEE !! 3hari lps dia ada call aku dia ckp dia nk pergi KL UNTUK AMBIK BAJU AKU!! yah bercangah disitue!!! aku tarikkk nafasss panjangggg.... aku dah deposit rm1000 pada bulan 6 lps tp knpa 5hari sblum wedding br bg aku tgk baju tue... seriusss hati aku mmg sakit!! dan ni blum lagi kes pelammin.... bila pikir lojiknye!! mana ada mak andam nk buat 2 jenis baju yng sama corak,labuci sama dan design yng sama utuk koleksinye!! asalnya mmg aku nk design yng sama.. tp xakan 100% sama sepenuhnya cuma kain bahagian dlm bertukar mnjadi putih,dan dlm masa yng sama baju pink ghaib!!! confuse disitu!!!aku btol2 ttekan skarng!!

nnti kn cerita aku nnti... aku perlu pulang kerana aku baru dapat kabaran pakcik aku mningal.. aku harus bergegas pulang......

bersambung....

7 komen cini:

Siti Hajar said...

sabar2..klu rasa x puas hati, azie minta la extra service..mcm bunga tgn ke..arch ke..biar berbaloi apa yg azie byr..

Dunia Mommy Comel said...

sabar k awk jgn marah2 nanti ilang seri..mintak la dizcount ok

comel said...

sabar ok jagn marah2 nanti ilang seri ok..ekekek nanti u mintak dizcount ngn mak andam tuh ok

Anonymous said...

tu ler masalahnya.. kalo dengan mak andam ni semua senang.. mintak diskaun laa.. tambah itu ini lahh..

tu semua helah mak andam je tu.. hak kita.. kita deal dari awal.. patut mmg diorang kena sediakan..

ko mintak je sampai dapat azie.. ko saman je kalo dia banyak dalih2.. dah banyak kes dah mak andam tipu client ni.. buat report polis.. pastu g pengguna..

cuma check mak andam korang semua.. ada tak SSM.. suruhanjaya syarikat mesia.. tanya tanya..

watiehusain said...

salam...banyak bersabar dik,hari bahagia pun dah x lama lagi, jaga kesihatan dan emosi.Semoga dipermudahkan segala urusannya...

Allah Maha Mengetahui..kejujuran terletaknya dihati...sama-sama menjaganya.Semoga hidup dan rezeki sentiasa diberkati...amin

Azi3 said...

SITI HAJAR= ahh ahh hajar mintak tmabh service.. mitak tambah baju persalinan 2sepangan llki ppun..

COMEL= mmg tgh pertimbagan kn nie comell

ANOUNYMOUS= ehh..eh.. xkan gamak aku nk wat mcm tue.. xperlah biar tuhan jer lah bls.. atau ballance tue nnti aku bg x penuh =p

WATIEHUSIN= tq kakak,tulah biarlah tuhan mmblasnyee.. amin

Fitrah Manusia said...

x yah bayar la balance tuh..wahahaha

Related Posts with Thumbnails