majlis sanding 10.10.09

Tuesday, October 20, 2009

cerita HARI NIKAH 09/10/2009

OHHhh hari ini pagi jam 6pagi aku dah bgn... perasaan aku masa tu mmg lah rasa takut sesangat,mcm aku rasa.. pagi tu aku msg akak salima untuk mngingat kan beliau... alhamdullah kakak salima reply msg aku ktika tue.. jam 10 pagi akn berlangsung mjlis pernikahan aku.. yng harunye pagi tu aku still lagi mnagis tnpa sebb... aku takutttt.....sumpah aku takut.... k.long masuk kblilik aku... dia duduk btol2 dhadapan muka aku..aku cuma nundukan muka aku,aku malu,seriusss aku segan bila k.long thu aku mnagis.. ka.long tnya aku " asal nie zie??" berulang kali k.long tnya " orng takuttt " arghhhh lagi laju air mata aku... k.long usap kpla aku "dah2 jgn takut,xada apa2 pun..selawat bnyak2,pie serapan,mandi dan abik wuduk" aku sekadar anguk kn kpla tnda paham... tp dlm hati mmg xkeruan.... pagi tue aku cari abah nk ucap kan bezday dia,sekali gus nk minta ampun.. msuk jer bilik mak ngn abah ada... first aku salam abah ckp slmat hari jadi dan aku pluk erat2 sambil nagis abah cakap " asal nie? angin ker?" aku thu abah pngerti maksud maaf aku tue.. kmudian aku peluk mak tiri aku " mak orng mintak maaff yer" mak pun pluk aku sambil cium kdia pipi aki pesan mak " jangan lupa mak nnti " mmg hari tu episod sedey dlm sejarah aku... rasa mcm akan mnigalkn kluarga,huhuhuh

pagi tu aku mandi dan ambik wuduk kmudian stay dlm bilik sampai k.salima datng k.salimah lewat krana jalan jem maklumlah pagi2 orng sedang sibuk masuk kerja.. kmudian abg mer pun sampai... bla..bla..bla jam dah mnunjukkn jam 10 pagi tp aku masih di touch up oleh k.salima se mestinya dia mahukan terbaik buat aku... terima ksih kakak salima,tp yng x bestnya abah dah mula bising2 tot..totot..tot xsiap lagi abah,mmg begitu orng nye dia sangt mnitik beratkan ttng masa...

dlm jam 10:15am aku dah siap disolekan,dan si bakal suami aku pun sudah tiba di masjid dan sempat msg aku " saya gementarlah sayang" aku xjwp msg kerana aku pun turu gemntar... saat kuar dari umah aku mulakan lngkah kanan dan hati kcil aku bersuara " ya ALLAH permudahkan segalanya " sesampai dimasjid aku si bakal suami sedang mgambil wuduk utuk solat sunat.. dia pandang tetap ke muka aku,aku sekadar senyum dan dia hnya berdiam... aku mgerti hati nye sperti aku & debarannye sekncang ribut....

tiba waktunye....
ktika imam memegang tangan si bakal suami hati aku dah mula serammmmm sejukkkkk dan bila lafaz " MOHD HAFIZ BIN MD AZAHAR AKU NIKAHKAN......BLA..BLA..BLA... NORAZRINA BIN MD RAMLI BLA..BLA..BLA
.. dan disahut ngn jeles ngn lafaz ke 3 huhuhu,huhu gemntar beb" AKU TERIMA NIKAH NORAZRINA BINTI MD RAMLI.............. BLA..BLA... " dan dijwp oleh saksi "SAH" fuhhhhyyy logoooo den saat tue... cuak gak bila lafaz 1-2 x diterima... akhirnye aku kini isteri orng PUAN NORAZRINA!! dan disudahi ngn salam seisi kluarga... aku tersentuh bila brsalm ngn abg sham aku,dia peluk dan mngis aku btol2 terharu... terima ksih abg sham ats segalanye... mlm sblum aku nikah abg sham ada berckp ngn aku.. kami sama2 mngis2 sangat2 sdey...masalah teknikal tetika ini aku bertuah dapat abg seperti dia...
selesai sudah ttamu dijamukan di rumah dan aku harus bersiap2 utuk didadan utuk outdoor di rumah WARISAN ATUK AKU iaitu RUMAH TRADISIONAL MERLIMAU PNGHULU MD NATTAR

dan berakhir kisah "AKU AZRIENA & PENANTIAN 09 OCT 09" akhirnya pnantian aku selama ini berakhir disini...

nntikan gambar seterusnyeee............

0 komen cini:

Related Posts with Thumbnails