majlis sanding 10.10.09

Thursday, September 10, 2009

cerita tentang ABAH

mlm tadi seblum abah tutup restoran abah beriya2 suruh aku blik rumah sempang*rumah yng aku maksudkan umah xberpnghuni dan xberjaga tue...abah cakap umah tue skrng abah dah selalu blik dan jenguk cuma tak berpnghuni jer dan xterjaga,tp xper lah asalkan xdimasuki pcuri sudah lah...
balik jer kerja aku terus balik ke rumah abah,tak seperti hari biasa terus pie restoran abah kerana hari ini abah cuti berniaga mmg hari khamis RESTORAN ABG REM BECA KARAOKE akan cutiii..turun jer kereta abah dah sambut aku "awal balik hari ini?" "azie x merayap hari ini tu yng blik cepat"jawap aku acu xacu.. abah suruh aku tgk bilik pngantin,aku pun terus le menonong pie.. ohhh rupanya abah dah pasangkan tirai kat dinding bilik aku.. patut lah dia beriya nk aku blik..rupanya abah nk tunjuk tirai langsir yg dia dah siap jahit dan pasang untuk aku =) "TERIMA KASIH LAH ABAH" serius aku ckp mmg aku terharu,happy,dan bangga dapat abah mcm tue..

sekarng baru aku sedar,selama nie aku xkesorangan dalam urusan majlis aku ini.. abah orng yng paling bnyak membantu..dan jugak k.long dan sejak aku tingal dekat ngan dia kami selalu bertukar pndapat tentang majlis yng akn berlangsung dari segi bunting design,deco blik dan bnyk lagi...
CADAR KAWIN
-TQ jugak kat abah sebab belikan aku cadar kawin.. aku tukang beli abah tukang bayar =)
KATIL
-TQ kat abah lagi kerana beli untuk aku wlpun xseberape tp aku mmg hargai.
****aku penah lukakanhati abah tentang pemilihan tempat mjlis,sampai aku tinggi suara ngn abah..aku janji kali ini aku akan ikut apa yng dia ingin kan,kalo dia ckp tu cntik aku ikut jer,kalo dia ckp itu boleh aku ikut jer...maka apa yng abah ckp aku ikutttttt jer =)
p/s=pada bakal2 pngantin masalah tidak sepandapat ngn orng tua pasti ada,jadi sebolehnye kita cuba mnjaga hati mereka agar xada prasan yng terguris gelak.. =) peringatan jugak buat aku huhu

3 komen cini:

MaZNi PutERi said...

betul tu azie. ikutkan je. pasni kita dh nk jd isteri orang. apa dorg nak kita ikut je, wlaupn kdg2 xmenepati apa yg kita nak...

saya pun, gn mama cmtu. sy ikut je apa yg dia nak. biarlah dia gembira & senang hati nak buat majlis kahwin saya nanti...

Lia Akma said...

erm..betul tuh azie..sy pun cm sama je..tepaksa la kan..xkan nk melawan plak..kita kan nk bina hidup baru..takut jadi pa pe plak sbb kte degil kan..

Azi3 said...

-Gnie-= tu lah bila pikirkan balik,bantah nnti dia akan kecil hati.. ikutkan sahaja lah.. kalo xsuke cuba bawalah bincang ngn orng tuakn kn?kn? thnk yah singah

lia akma= tu lah betoi..betoiii... =) sama lah kita mnjaga hati mereka kan =) thnk yah melawat

Related Posts with Thumbnails