majlis sanding 10.10.09

Saturday, June 20, 2009

KAMI =P




Kisahnya bermula DISINI .....
Ramai kengkawan nk thu kisah perkenalan aku bersama si tunang.. kisah 6thun yng lalu perkenalan bermula pada thun 2004 bulan APRIL sewaktu SAMBUTAN MELAKA BERSEJARAH.. Untuk pngrthuan kamu semua… perkenalan sebenarnya bukan untuk aku.. dia berkenaln ngn kakak aku.. ehmmm entah mcmmn dia lbh layan aku pulak.. dan ketika tu pun tiap kali dia hubungi ,x pernah dapat ckp ngn kakak aku.. mesti ckp ngn aku.. jadi lama klamaan kami mnjadi kawan.. maka satu hari kami pun sepakat untuk berjumpa.. aku ingat lagi waktu tue dia pakai baju hitam,cap itam,seluar itam… dan aku pulak pakai skirt paras peha,sweter,n half cap,sport shoes.... (gelakar zaman kanak2 huhhuu ) kahh..kah pertama kali berjumpa.. ehmmm aku langsung xada rasa suka.. malah lps prjumpaan yng lps.. aku mmg arr mnyampah tahap Gila kentanggg yng amat.. huhhuu mmg xsuka+myampah+mluat=reject dan dia pulak mlamar aku mmg arr 100-100x erkk..myampah2..mympah2 ..


PLKN..nm aku tersenarai dalm platih khidmat ngara.. tapi aku xkisah..aku pie jugak..huhhu tp yng tersayng aku xaku lupakan, hp le apa lagi.. huhhuu masa tue hp palng pekak aku pakai rr..kahh hp NOKIA 6610 lah kot.. masa aku kat kidmt Negara tue dia nk katakan every week lah call aku.. n aku mcm biasa mmg arr myampah kat dia.. sampai satu saat aku bnci maut ngn dia.. kdng2 dia call mmg arr x angkat,pasal aku xsuke dgr suara dia.. huhhuu sampai mcm tue sekali wehh.. kahh,kahh,kahh abis PLKN 3 bln aku blik.. masa 1st day aku blik orng pertama yang call adalah dia… aerhghh myampahh..myampah tahap kronik btoll…


18thun tahun 2005, mungkin aku semakin matang.. huhuhu (yer ker??) satu hari aku lak yng call dia,pasal dia xada call aku masa tu,mcm rindu n tertnya2 palk pasal dia.. huhhu.. lama2 dan hari2 kami semakin rapat.. dan rapat.. rasa suka,betukar rasa sayng dan akhirnya rasa cinta,rindu semua ada.. aku akui dia 1st LOVE aku.. huhhuu saat tue kami hanya berhubung mlalu hp jer.. Cuma sometime taip ujung minggu dia dtng ker rumah kakak long aku.. maklum lah perjlnan dari rumah aku n rumah dia mgambil masa dlm 45minit.. fuhhh sapa larat kalo hri2 mcm tue..

19thun umur aku.. sian aku waktu2 mcm nie mmg arr time2 remaja beerkmbang kan? Tp aku x pat enjoy lbh2.. kerana aku dikawal ketat oleh pgawal yng x bergaji.. huhhuu (si tunang lah sapa lagi) waktu umur begini aku dah berdikari tinggal sendiri.. aku xtingal bersama parents aku..knp?? xpayah lah dinyatakan.. tp bapak aku sokong aku.. dan dia kdng2 ada datng jumpa aku.. sayng abah :P sepanjang perknalan aku bersama si dia.. mmg dia akui,duggan kami terlalu hebat..kami pernah susah bersama2.. mkn nasi sepinggan dlm satu hari,naik motor buruk (pasal moto hilang,n xbeli kete lagi) dan gaji yng ukur2 makn 1bln sahaja.. (sian) kitaorng saling berkongsi segalanya.. duit,mkn,dan everting.. bayangkanlah bertapa susahnya hidup aku dan tunang tika tue…ingat lagi satu masa dulu.. aku hanya ada RM3 dan tunang aku langsung x berduit..Duit RM3 tulah kami kongsi bersama,kalo diingatkan balik mmg arr seedy.. hinggalah satu masa ekonomi aku semakin stabil dan si tunang pulak dapt kerja yng berjawatan xseberape tingi lah tp cukup.. alhamdulilah kami kukuh! Semua ada,wang kereta sekali 2bijik,dan kasih sayng semakin utuh.. kami bermula dari kesusahan..mungkin itu yng mmbuatkan hubungan kami semakin rapat,mgenal sapa diri kami,dan dia mula mnyuarakan hasrat untuk mperkenalkn aku knp ibunya.. alhamdulilah layanan kluarga dia amat sempurna bagi aku.. wlpun dia sendiri seorng yng sukar didekati oleh kluarganya..

20 thun.. 16-10-2007 “selamat bertunang” hari pngikat rsa sayng dan janji untuk bersama selamanya.. Tp saat2 bertunang mmg bnyk dugaan nye.. tue lah hakikat dan knyataan.. tp kami msih bersama.. alhamdulilah,wlpun si tunang amat nakal tahap kronik,tp dia amat mnyayangi aku.. masih ingat aku msg dia “ saya Cuma ada awk aja,jiwa sy kosong tnpa awk” (arrrghhh mmg arr jiwa) kahh,kahh ayat poyo nie lah yng mmbuatkan aku kadang2 tergelak.. wlpuan muka si tunang bengis teramat,tapi hakikatnya dia seorng yng myayng,bertanggunjwp,mgambil berat dan romantic ( huhhu kadang2 rr ) sehingga lah 22thun umur aku,dia masih xmgabaikan aku sebagai tunang nye… dan kami menunggu saat2 penantian 09-10-09 tarikh keramat myatukan dan mghalalkan hubungan kami… doakn lah kbahagian kami.. amin..

Teladan:- jgn kita bnci pada seseorng kerana satu hari nanti orng yng kita bnci akan mnjadi sayng…huhhuhhuh mcm kisah aku iniee.. mula2 bnci last2 sayng bangatttt..

p/s:- buat si tunang
,

“sayng,kalo awk terbaca entry ni sy nk mintak maaf selama nie kalo sy xdgr kata awk dan suka push2 syng kalo nk sesuatu.. sy nk awk thu saya sayng sangat2 kat awk.. dan saya akn tunaikan janji saya dulu “walauper pun terjadi saya xkan tinggalkan awk” dan kita sama2 doakn moga tuhan panjngkn jodoh kita” I love u so much amin…..


0 komen cini:

Related Posts with Thumbnails