majlis sanding 10.10.09

Thursday, June 18, 2009

CEite ujiAN HIV

Hye…. hari ini aku nk cite pasal PROSES UJIAN HIV hu.huhhu.. bagi bakal2 pngantin2… ujian nie mmg diwajib kan agar dapat mgenalpasti status ksihatan si pasangan… ehhh semlm aku ada msg si tunang “ syg besok nk pie mn?” yelah untuk mgesahkn kemana tujuan kami bsk..maklumlah cuti katakan…. jwp si tunang pulak “cek darah.pas2 kuar pagi mkn2 ke sempena meraikan hari jadi awk kan syg..” huuh dalm hati aku mmg arr happy sangat2…. Hari ini aku bgn dlm kul 12 lbh arr..siap2 tgk cermin dlm 10x dah puas hati.. aku pun kuar lahh pergi umah si tunang..sampai kat umah si tunang baru nk mandi.. hampehhh… bakal mak mertua aku xada yng ada Cuma mija.. mija nie bkl dik ipar akulah.. huhhu insyaALLAH huhhu awal2 dah perasan kan.. kahhh..kahhh...kah.. lps tunggu si tunang bersiap selama 1jam lbh arr jugakk.. maka bergerak lah ker MAJLIS AGAMA ISLAM MELAKA… maka si tunang ngn penuh kyakianan nyee dia pun kluar dari kereta dan berjaln lajunye mcm lipas kudung pergi ke pejbat tersbut… meningalkan aku sorng2 jer kat dalm kete.. hemm sedeynyee.. padan muka aku..nk thu knp? Pasal aku xpakai tudung dah tue baju tanpa lengan.. huuhhu mcm mn nk kuar.. tie x pasal2 kn sound plk.. tapi sempat arr jugak ambik gambar.. huhhu



GAMBAR VAN KAT M.A.I.M tue.. huhhuu


Xpat ambik gambar bangunan.. ambik gambar Van M.A.I.M pun jadilah wat kenangan.. dalam 20 mnt aku mnunggu… si tunang pun datang bersama borng2 proses kawin tue…. Seblum kete bergerak si tunang sempat menerangkan apa yng perlu aku wat tiee “ awk borng nie awk kn hantar kat JASIN daerah awk tau.. bla..bla…bal..bla…” aku pun “Ye Syg,tp sy xthu … bla..bla..bla “ maka bergeraklah aku ker POLIKLINIK PERINGGIT… sampai jer sana parking kete.. si tunang pun berjaln masuk ke dlm klinik ngn selambanye mninggalkan aku 100mtr kat blakang(cisss xsabar btol..xper sabau azie).. masa msuk jer aku tgk orng punya lah ramai.. erkk dalam hati aku “alamak aii mesti lambat nie” aku n si tunang pun pi kat counter ambik num giliran… si tunang pun bertnya kat nurse kat citu mcm mn nk buat ujian nie.. kakak misi tu pun ckp “ duduk dulu yer.. nnti kita pangil balik” aku ngn si tunang pun berlalu lah dari situ sambil mngisi borong yang kosong tanpa bertulis tue tadi..






dah abis isi boring duk kat kusi xsampai 3minit kuar arr num 3608 counter 3.. “bersama suara robot ppuan yng mnyebut kambali num tue tadi”.. aku pi lah ngan tunang ke counter tersebut sambil myerahkan blik borng UJIAN HIV tue tadi kpd encik misi plak..encik tu mmg r peramah dan layanan mmg arr bagus..isi borang nie yer adik.. penuhkn yer” kata encik misi tu tadi.. aku ngn tunang pun penuhi borng yng dia bagi tadi.. “ ok ..dah penuh dah? Ehm adik berdua pergi ker BILIK 11 er,serahkan borang nie kat sana” kata encik misi lagi… aku ngan tunang pun berjaln rr sama2 pergi ker bilik yng dimaksudkan.. dlm hati aku nie berdebarlah jgk.. entah apa yng didebarkan entah aku pun xthu…huhhuu jln..jln.. sampai arr kat bilik 11,dan disambut ngn senyuman encik misi yng lain palk.. umur dlm lingungan 50-an.. aku pun serahkan lah borng yng tdi tue..” ehmm kamu nie samalah lah yer?kalo sama saya bagi num giliran satu jer ”kata encik misi.. aku pun jawap.. “ sama” sambil tersenyum… tittiiti..tiii..tii (bunyi mesin) “8120” num giliran aku.. tp masa aku tgh berjln nk pie duk kat kusi encik misi tue sempat bergurau mgenakan si tunang aku “ rambut pacak2 rasa2 orang dari mana erkk?” kata encik misi tue kat pesakit lain… masa tu aku sempat tgk kiri kanan aku.. sapa rambut pacak2.. mana ada.. yng ada untie ngn beberape pesakit jer.. yng pacak2 tunang aku jerlahh.. ehhh sah2 lah encik misi nie mgenakan tunang aku “adui aii kahh,kahh,kahh” ketawa si tunang.. ehmm maka duduk arr aku bersama si tunang sementara mnunggu dipangil..





xbpe lama num aku pun kuar arr 8120 dari digital mesin yng biasa ada kat mana2 tmpat menunggu.. aku pun masuk kdlm ngn jantung dang..ding..dung yg msk dulu si tunang tp bila dah sampai kat kerusi untuk ambik darah.. dia suruah aku pula yng buat dulu.. pastu baru dia buat.. erkk penakut lah syng nie.. huhhuu “ sila duduk yer” kata doctor ppau tue tadi.. cantik n manis jer muka dia.. “ sakit x kakak?” kata aku.. xsakit sikit jer”kata doc tue… tap! Arr dah kuar darah.. pastu si tunang plak.. “tunggu luar yer dik” kata doc tue.. aku pun kuar ar. Sambil huuhhuu ambik gambar tngn aku ngn tunang.. tunang aku pun sporting mlayan kan aku.. “nk buat per?” kata si tunang.. “nk masuk kat blog syng” kata aku.. dua2 pun ketawa..


Lepas kn ambik darah

hihhii duk xsampai 5 minit encik misi yng td pun pangil kami berdua.. “ norazriena,mohd hafiz” encik misi pangil kita orng.. aku ngn tunang pun datang .. “ ok ambik nie pastu bagi kat counter 3 tadi yer” kata encik misi… “selamat pengantin baru yer” sampuk dia lagi.. kita orng pulak time tue mmg arr muka bler2.. ha? Ucapan yng x sangka2.. huhhuu kahh aku tergelak jer lah sambil pie dari situ pie ker counter 3..



kputusan HIV Tdi...



bersama kputusan HIV yng tertera NON-REACTIVE.. kalo xsilap lah.. aku pun lupa.. sampai counter 3 aku pun bagilah borang tue tadi.. “ encik nie kputusan HIV tadi ”kata aku “ ok..ok duk dulu yer” kata en.misi tue tadi…. Aku pun duk arr ngn tunang blik.. duk sambil berbual2 kosong… 4minit lps tue kita orng dengar “ ok PENGANTIN sini ambik kputusan ” kata en.misi tue.. kahh,kahh,kahh kita orng ketawa rr x agak2 kat sana.. malu pun ada.. mana xtnya dah lah ramai orng kat sana .. dia plak pangil ngn pangilan mcm tue.. adoii aii… kitaorng pun ambik arr.. sambil ketawa2.. huhuu “satu untuk pngantin llaki,satu untuk pngantin ppuan,tie serahkan pada pjabat agama yer”kata encik misi tue tadi…“ terima kasih yer encik”bals kita orng.. maka dah settle arr semua proses ujian saringan HIV tue tadi… alhamdulilah lah.. layanan yng diberikan kat POLIKLINIK PERINGGIT nie mmg rr baik,sporting,cepat! Masa kitaorng buat pun x sampai ½ jam semuanya dah selesai…. hihhi pasni proses nk lengkapkan borang kawin plak....


Ok sekiranya staff2 klinik tue terbaca blog aku nie.. aku nk say thank u sngat2 pasal service diorng mmg dedomMmm…. HUhuu ok sampai sini jer lah aku nk cite pasal pngalaman aku kat blog nie.. jumpa di entri yng lain plak ok..

bye

0 komen cini:

Related Posts with Thumbnails